• صارفین کی تعداد :
  • 2440
  • 7/5/2013
  • تاريخ :

خمس کے متعلق دلائل

خمس کے متعلق دلائل

خمس مذھب شيعہ کي نظر ميں ( حصّہ  اوّل )

خمس مذھب شيعہ کي نظر ميں ( حصّہ دوّم )

 

دليل دوم : قرآني و روائي استعمالات اور عربي لغت :

1- قرآن مجيد

قولہ تعاليٰ : ”‌و اعلموا انما غنمتم من شئي “(4)

اس آيت ميں استعمال شدہ لفظ ”‌غنمتم “مورد بحث ھے کہ اسکا معني کيا ھے ؟

خدا وندعالم کا ارشاد ھے :”‌ فکلوا مما غنمتم “(5)”‌پس اب جو مال غنيمت حاصل کر ليا ھے اسے کھاۆ کہ وہ حلال اور پاکيزہ ہے ”-

اس آيت ميں استعمال شدہ لفظ ”‌غنمتم“ بھي پھلے ”‌غنمتم “ کي طرح ھے جو معني اسکا ھو گا وھي معني اسکا بھي ھوگا -

دوسري آيت ميں ارشاد ھو رھا ھے:”‌  فعند اللہ مغانم کثيرة “ (6)”‌ اور خدا کے پاس بکثرت فوائد پائے جاتے ھيں “-

”‌ اللہ کے پاس بھت سارے مغانم ھيں “

مذکورہ آيت شريفہ يہ سمجھانا چاھتي ھے کہ وہ سارے فوائد و منافع جسے تم اس دنيا ميں تلاش کر رھے ھو ، خدا وند متعال کے پاس ھيں -

بالکل واضح ھے کہ اس آيت کا مطلب ھرگز يہ نھيں ھے کہ غنائم جنگي خدا کے پاس ھيں بلکہ ”‌مغانم “ سے مراد تفضل الھي ھے يعني جو کچہ بھي خدا سے ملتا ھے اسکا فضل ھے- خدا کسي کا مقروض نھيں ھے ، وہ جو کچہ بھي ديتا ھے اسکا احسان اور تفضل الھي ھے - تفضل ايک عام معني ھے جو خدا سے ملنے والي ھر نعمت کو شامل ھوتا ھے -

ايک عام معني و مراد کو بيان کرنے کے لئے لفظ ”‌مغانم “ کا استعمال خود اس بات پر دلالت کرتا ھے کہ ”‌مغانم “ کا معني عام ھے -اگر ”‌مغانم “ فقط غنائم جنگي کے معني ميں ھوتا تو اس آيت ميں ”‌مغانم “ کے بجائے کسي ايسے لفظ کا استعمال ھونا چاھئے تھا کہ جس کے معني عام ھوں -

2- حديث شريف

پيغمبر اسلام کي معروف حديث جسے ابن کثير نے نھايہ ميں ذکر کيا ھے اسکا مضمون يہ ھے :”‌ من لہ الغنم عليہ الغرم “ علماء اھل سنت فقہ ميں بکثرت اس حديث سے تمسک کرتے ھيں اور متفق ھيں کہ اس حديث کے معني يہ ھيں”‌جوشخص کسي چيز سے فائدہ اٹھائے گا وھي اس کا نقصان بھي سھے گا “ يہ حديث اس قدر معروف ھے کہ ضرب المثل بن چکي ھے -

يہ بات اظھر من الشمس ھے کہ اس حديث ميں ”‌غنم “ آيا ھے کہ جس کے معني جنگي منفعت و فائدہ نھيں ھيں بلکہ عام فائدہ کے معني ميں ھے - يعني غنيمت کے معني غنايم جنگي ميں منحصر نھيں ھيں-  ( جاري ہے )

 

بشکریہ مطالعات شیعہ ڈاٹ کام

متعلقہ تحریریں:

خمس مذھب شيعہ کي نظر ميں

اھل سنت کي نظر ميں خمس